Prototip korisničkog sučelja mobilne aplikacije

6 ožu 2017

Prototip korisničkog sučelja mobilne aplikacije

Usability sučelja mobilne aplikacije je važan čimbenik njenog uspjeha. Želimo postići pregledno, jasno, jednostavno i intuitivno sučelje, a ograničavaju nas male dimenzije ekrana koje imamo na raspolaganju i touch kontrole koje zauzimaju dosta ekranskog prostora. Osmišljavanje izgleda i funkcioniranja sučelja radimo kroz izradu prototipa (mockup) korisničkog sučelja.

Važno je da u sučelju aplikacije koristimo uobičajene kontrole na koje su korisnici već navikli, te da te kontrole postavimo na uobičajeno mjesto i koristimo ih na uobičajeni način. Trebamo biti jako oprezni u slučajevima otkrivanja "tople vode" tj. svih "originalnih" i "genijalnih" rješenja kojih se nitko prije još nije sjetio. Ponekad korisnik inzistira na kontrolama koje su njemu intuitivno normalne na desktopima ali ne funkcioniraju na mobilnim uređajima, tako da trebamo uložiti trud u edukaciju korisnika da mu ne dozvolimo da sam sebi „zapne nogu“.

Nemaju svi mobilni uređaji jednake kontrole na raspolaganju. Tokom osmišljavanja sučelja provjerite što imate na raspolaganju i to koristite.

Prilikom planiranja ovih sučelja potrebno je voditi brigu o preslagivanju ili prilagođavanju sučelja za različite veličina ekrana mobilnih uređaja ili rotacije iz "portrait" u "landscape" orijentaciju ekrana i obrnuto.

Dodatne komplikacije mogu nastati u slučaju podrške za višejezičnost, od nedostatka mjesta za prikaz teksta na određenim jezicima, do promjene toka teksta iz uobičajenog desno-lijevo u lijevo-desno i sl.

Kod mobitela je potrebno voditi brigu da li se sučelje može koristiti samo s jednom rukom.

U formama za unos podataka, preporučljivo je koristiti gotove sistemske kontrole za unos datuma, brojeva, emailova itd. Kod podešavanja ovih kontrola važno je da ispravno podesimo tip podataka, kako bi se na ekranu otvorila odgovarajuće prilagođena ekranska tipkovnica.

Preporučljivo je razvijati sučelje uz pretpostavku korištenja ugrađene sistemske tipkovnice, pri čemu je potrebno voditi brigu o prostoru koji ostaje na raspolaganju prilikom otvaranja tipkovnice, kako tipkovnica ne bi prekrila kontrole u kojima želimo unijeti tekst.

Za izradu ovih mockupa dostupan je cijeli niz alata, a sve ih karakterizira da mobilna sučelja možemo s lakoćom nacrtati, a ponekad i simulirati njihov rad. Ovo je izuzetno zgodno kada korisniku prezentiramo naš prijedlog sučelja mobilne aplikacije jer mu olakšava vizualizaciju i razumijevanje našeg prijedloga. Moramo biti sigurni da je korisnik razumio što mu predlažemo, da dobijemo njegov komentar i na kraju da dobijemo njegovo odobrenje za razvoj predloženog sučelja mobilne aplikacije.

Tonći Vatavuk